Wednesday, May 05, 2021

تبعید= Exile / گیل آوایی

 Exile

by: GilAvaei

 Sitting in the bar, beside a large window and a glass of red wine in my hand. It was windy. A very hard wind singing and soaring all over. She asked me:

 

-         If you could sit on the wing of this wind, where would you go?

-         Me!?

-         Yes you!

-         Well. ( I was thinking how to say it) I would go directly where i missed there the most!

-         Where is it!?

-         It is my home town! Where I have not been there for 30 years!

 She says no word further. She sips her wine, while looking at the wind, she whispers:

-         Me Too!

 Persian فارسی:

تبعید

پیاله ای شرابِ سرخ در دست، در میکده ای کنار پنجره ای بزرگ نشسته ام.  هوای بیرون باد بود و باد خیلی شدیدی می وزید. چنان شدید که هوار کشان اوج می گرفت. از من پرسید:

-         اگر می توانستی بر بال این باد می نشستی، کجا می رفتی؟

-         من؟

-         بله. تو!

-         خوب. ( داشتم فکر می کردم چطور منظورم را بگویم) مستقیم می رفتم جایی که بیشترین دلتنگیم برای آن است!

-         آنجا کجاست؟

-         آنجا شهر مادریم است. جایی که سی سال است ندیده ام!

 هیچ حرف دیگری نزد. جرعه ای از شرابش را می نوشد و به باد چشم می دوزد. زمزمه می کند:

- من نیز!( من هم همینطور!)

.

گیل آوایی

No comments: